Karzt 2012.05.14. 18:52

Human error

Pénteken állt bíróság elé az a fiatal doktornő, aki tavaly februárban egy rosszullévő cukorbeteg vércukormérőjén a high (HI), azaz rendkívül magas jelzését hibaüzenetnek vélte, majd a betegnek kristálycukros vizet adott. A férfi néhány órával később meghalt. A 27 éves P. Nóra szerint nem egyedül ő tehet róla, hogy félreértelmezte a digitális kijelzőn megjelenő két betűt, szakmai felügyelet nélkül hagyták dolgozni kezdő rezidensként, ő megtette, amire szakmailag képes volt. Az elhunyt élettársa a tárgyaláson arról beszélt, hogy nem haragszik, inkább sajnálja a "kislányt", a bírónő pedig nem értette, hogy középfokú angol nyelvvizsgával hogyan nem lehet különbséget tenni a high és az error szók között. (Origo.hu)

A cikkre reflektál egyik olvasónk levelével:

Már nem vagyok rezidens, de három hónapig én is ügyeltem végzés után Bp-n. Se licence vizsga, se ántsz engedély, se felelősségbiztosítás. (Hogy ezek egyáltalán kellettek volna, azt akkor tudtam meg, amikor vidékre jelentkeztem ügyelni, és kérték.) Én magam mindig rettegtem, akkor voltam nyugodt, ha a gépkocsivezető mentőn is dolgozott. Hála Istennek, hogy nem történt semmi, aztán meg elmentem szülni. Vidéken meg már minden szabályosan ment.

A lány hibázott, amit hibázott (elég érdektelennek kell lenni ahhoz, hogy a nyári gyakorlatokon se kérdezze meg senkitől, hogy hogyan kell használni) de ami ügyelet szinten Budapesten van, az félelmetes. Az Ántsz annyi mindent tud ellenőrizni, az miért nem érdekli őket, hogy tele van az ügyeleti rendszer tojáshéjas fenekű rezidensekkel? Azóta is látom az ambulánslapokon a pecsétszámokból, hogy az előző évi széria ügyel.
Ja, hogy mást nem találnak 9000 forintért egy éjszakára? (bocs, ez hat évvel ezelőtti ár, aktualizálja valaki)

Hát csak ennyi, ez már régóta bökte a csőrömet, kár hogy meg kellett valakinek halnia, hogy érdekelni kezdje az illetékeseket.

Te mit gondolsz az esetről? Írd meg itt vagy a blog Facebook oldalán!

 

süti beállítások módosítása