2015-re minden új autóba automata segélyhívó rendszert szeretne az Európai Parlament. Az eCall nevű rendszer lényege az, hogy karambol esetén automatikusan értesíti a segélyközpontot, így azonnal indulhat a segítség a baleset helyszínére.

Az eszköz vagy a légzsákok nyílását érzékelné vagy egyéb szenzorok érzékelnék a kocsi sérüléseit. A rendszer ezen kívül arra is alkalmas lesz, hogy pontosan meghatározza a baleset helyszínét, továbbá infót küld a segélyközpontba az utazás irányáról, arról, hogy a jel automatikusan vagy szándékosan lett-e elküldve és az is kiderül, milyen állampolgárságú a bajbajutott, így a nyelvi korlátok is kevesebb akadályt jelenthetnek.

A parlament szerint a rendszer nem fogja megfigyelni senki mozgását, helyzetét, csak akkor aktiválódik, ha baleset történt. A rendszer ötlete egyébként 2003 körül merült fel, 2005-ben sikerült megegyezni a gyártókkal, hogy 2009-től egységesen kerüljenek beszerelésre az új személyautókba. Kötelezettség hiányában azonban az új járművek alig, csupán 0.4%-ba került be. A jövőben azonban kötelezővé tenné a hatóság és kiterjesztené a buszok, motorok és kamionok körében is.

http://www.carinsurance.org/wp-content/uploads/2012/07/eCall_system.jpg

kattints a nagyobb képért!

A rendszer ingyenes lenne a tervek szerint minden uniós állampolgárnak, a készülékek ára pedig 100 Euró körül fog mozogni, de lopás esetén pl. segíthet a jármű megtalálásában.

A rendszer tökéletes működéséhez persze megfelelő háttér is szükséges, így a segélyhívórendszerek fejlesztése, kompatibilissé tétele. Ez sok tagállamban még nincs meg, így vannak ellenzői is a rendszernek. Minden esetre elég jó kezdeményezés, reméljük, hogy sikerül bevezetni minél előbb. Bővebb információk itt találhatók.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mentok.blog.hu/api/trackback/id/tr914634598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.