Az, hogy ma meghalhatott valaki Budapest egyik legforgalmasabb pontján, egy szálloda előtt az úttesten, abban mára sajnos nincs semmi kirívó. Viszont ez annál elszomorítóbb és elgondolkodtatóbb. Talán nem túlzás, ha azt mondjuk nap, mint nap hagynak cserben állampolgárok, más állampolgárokat az utcán, útszélén, falvakban, városokban, mert elfelejtik, hogy az is ember, meg ők is... a száraz tényekkel, hogy ugye mindenkinek kötelező a tőle elvárható szinten és módon segíteni a bajbajutottakon, már fel sem hoznám. Ennyire nincs már meg az a bizonyos társadalmi felelősségvállalás? Ennyire azt hisszük nekünk nem kell segíteni, mert majd más megteszi?

Ennyire.

5173198_78347d0dac52619aed9b6b8be80c0eaf_wm.jpgfotó: index.hu

Nem lehet elmenni az estet mellett azért sem, mert ez most nagy nyilvánosság előtt zajlott/zajlik (közvetlenül és közvetve is), nem egy "névtelen valaki" fagyott meg a falu szélén, mert rálegyintettek, a "áhhh, biztos részeg, kit érdekel" attitűddel, ami aztán vagy a hírekbe sem kerül be vagy, ha igen, akkor sem üti meg az emberek állampolgárok ingerküszöbét eléggé, hogy elgondolkozzanak egyáltalán rajta, mi is történt valójában.

Egy ember kizuhant egy épületből az útra, ahol az autósok inkább kikerülték, az arra járók közül pont 1 kivételével inkább fotózták és (természetesen) posztolták az esetet, minthogy segítséget nyújtsanak: akárhogy, csak valamit. Nem kellemes szituáció egy ilyen, nem egyszerű kezelni egy ilyet, de ez nem lehet kifogás senki számára. (Hasonló esetről már beszámoltam egyszer itt). Az egyébként bystander-effektusnak elnevezett dologról videó itt.

Az emberek hozzáállása és hozzáértése egy sérülthöz, beteghez egymástól szétválaszthatatlan kettőst alkot. Egyik sem jobb, mint a másik, így mindkettő ugyan olyan szörnyű. Egy laikustól nem több az elvárás, mint, hogy ismerje fel a bajt, értesítse a mentőket, kezdje meg az újraélesztést vagy maradjon a bajbajutottal, vagy tegye amit tud az adott helyzetben. Az újraélesztésről is nem véletlenül jelent meg már annyi külföldi figyelemfelkeltő videó, kampány: nem ördöngősség, viszont pont arra jó, hogy a mentők vagy egyéb szakszerű segítség megérkezéséig esélyt adjunk, vagy növeljük azt élet-halál közt lévő embertársunk számára.

Legalább ilyen esetben meg kéne tanulni nem átlagos magyar közönnyel szemlélni az eseményeket, mert ki tudja ki fölött fognak átlépni legközelebb...

Az összes ott bámészkodó és segítségadást elszalasztó állampolgárnak nyugodalmas jó éjszakát!

UPDATE! Nyilatkozott az Origonak az a férfi, aki egyedüliként próbált meg segíteni.

       

A bejegyzés trackback címe:

http://mentok.blog.hu/api/trackback/id/tr165653005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

shushu2 2013.11.23. 22:54:31

Hogy értelme is legyen a bejegyzésnek érdemes utána olvasni "Genovese-szindrómának, vagy bystander-effektusnak"

kercsi vííí 2013.11.24. 08:08:35

Annyira azért nem osztom a blogíró felháborodását. Egy magasról lezuhant ember olyan sérüléseket szenved, hogy egy laikus csak árt vele, ha hozzányúl. Itt egyet lehet tenni, azonnal telefonálni, és az utat lezárni, hogy nehogy más is áthajtson rajta. Ez pedig nagy valószínűséggel azonnal megtörtént.

jogalany 2013.11.24. 10:26:33

Szomorú, de így van. Nem segítünk, nem akarunk belekeveredni.
Ez a mai jogrendszernek és az eljáró hatóságok lelketlenségének is köszönhető.
Mert kit vesznek elő elsőként, aki megtalálta, aki segíteni próbált, aki telefonál, stb. Merthogy lehet attól halt meg mert szakszerűtlenül forgatták, vagy tán ismerte és okozta halálát, az illetőt meghurcolják, idézik, vallatják, udvariatlanul, kötözködve, váddal zsarolhatóan.
Ott tartunk, hogy egy ismerősöm szomszédja nem volt hajlandó tanúsítani a mellette levő kerítés helyét, létét, mert fél bármibe is belekeveredni.
Én pl. nem veszek fel stopposokat, mert jogilag sok veszéllyel jár, stb.
Egy túlszabályozott világban ez ezzel jár.

Zöldkabátos (törölt) 2013.11.24. 10:36:52

Én se mennék oda segíteni. Nem érzéketlenségből vagy közönyből, csak nem akarok belekeveredni semmibe.

És szerintem a többség így van ezzel. Mert akkor te leszel a tanú, neked kell órákat ott maradni, akár hónapokig foglalkozni az üggyel, miközben a munkaadódat ez nem fogja érdekelni - a szerveket meg a munkaadód nem érdekli. És ez csak az egyik szemszög.

Egyébként egyáltalán nem értek egyet, ha valami bajbajutottat láttam, valaki mindig ott termett segíteni. Most hogy visszagondolok, még én is, szóval máris ellentmondtam önmagamnak :D

Ápdét: jó hogy elolvastam a fészbukos kommenteket, máris megcáfolták a bloggert, valaki rögtön odament hozzá. Erről ennyit.

A biztos utas 2013.11.24. 10:37:34

@jogalany: Sajnos nagyon igazad van.
2006-ban megkérdezték az újságírók a rendőröket, hogy mit tegyen az átlagpolgár, aki csak épp arra jár, ahol tömegoszlató rendőrök vannak kivezényelve és sorfalat állnak a dzsediruhában... azt válaszolták, hogy azonnal az ellenekező irányba menjen el mielőbb. Tényleg, ha nem tüntetés van, hanem csak egy szimpla baleset vagy egy támadás, betörés, bármi, akkor is jogos, ha az emberek félnek, mert nap mint nap jönnek a hírek azokról, akik jóhiszeműen segíteni akartak és végül ők jártak néha a legrosszabbul.

kewcheg 2013.11.24. 11:14:23

Ez sajnos összefüggésben áll azzal a szomorú ténnyel, hogy ma már Magyarország lakosságának kb. 99 százaléka ateista.Vasárnap a zemberek tévéznek,főznek,kocsmába ,plázába mennek de a templomra senki nem gondol.És a legfurcsább az egészben, hogy éppen a vidéki magyarország lett ilyen, komplett falvak vannak ahol a félművelt tajparasztok már annyira "felvilágosultak" hogy nem kérnek a babonából.(szerintük) Szerencsére Budapest egyes részein, meg más nagyobb városok normálislakta kerületeiben még nem telkjesen ilyen gyászos a helyzet...

♔batyu♔ 2013.11.24. 11:18:16

A nélkül, hogy szerepünket az ügyben kisebbíteném, elmondanám, hogy a Blaha környékén (is) már jóval több külföldi mászkál mint magyar. Főleg azon a részen.

Egyébként ha megmozdítod, azzal többnyire vége is, így legjobb ha hozzá sem nyúlsz, hanem mentőt hívsz, legfeljebb letakarod és biztosítod, hogy ne üssék el.

Szagértő szakértő 2013.11.24. 11:37:29

@jogalany:
És ez így van, sajnos.
Ismerősömmel esett meg, hogy egy idős hölgy a szeme láttára esett össze. Odaugrott, látta, hogy baj van, nem csak elesett. Befutott a pár méterre lévő irodába, hogy hívjanak mentőt, mert nála nem volt telefon. Addigra kijöttek a másik helyiségből egy molnárkocsival (az volt kéznél) hogy rá tudják ültetni, azt gondolták látatlanban, hogy csak elájult. Ez úgy 10 mp volt. Mire visszament, már fennakadt a szeme. Próbálták légútjait szabaddá tenni, újraéleszteni, mentő is pár perc alatt kint volt. (Nekem akkor szóltak át hogy baj van miután hívták a mentőt). Én úgy 300 m-re lehettem. Mire odaértem, már jött a mentő. Ők sem tudtak segíteni rajta...
Mégis ennek ellenére is hónapokig hurculták meg a srácot, mire végre lezárták a nyomozást, mert mindez egy nyilvános közintézményben történt. Többször is berángatták a rendőrségre ilyen olyan papírért, mondja el mi és hogyan történt. Ez már pár éve volt, így már sejthető, hogy végre abbamaradt, de ezek után teljesen kikészült már. Nem lepődnék meg rajta, hogy ezután ő sem venne észre inkább semmit...

És ugyanez van a tolvajokkal, buszfirkálókkal stb-vel is, az ember inkább oda sem néz, nem is lát semmit, mert a végén ő kap kést a hasába, vagy jobb esetben járkálhat tanuzni a rendőrségre hónapokig............

Persze ne az jöjjön le ebből, hogy megértem és támogatom ezt a hozzáállást, de akárhogyan nézem, elgondolkodtató a dolog...

Mária 2013.11.24. 12:12:00

Bocs, de mégis mit lehetett volna tenni egy ablakból kiugrott, feltételezhetően koponyaalapi töréssel, nyakcsigolyatöréssel, gerinctöréssel, vagy ezek tetszőleges kombinációjával haldokló öngyilkossal?

Nem az az alapszabály, hogy nem mozgatod, nem piszkálod?

Engem piszkosul felháborít ez a "jajjmersenkisesegítettneki" picsogás!

Azon miért nem picsog senki, hogy miféle alávaló szemétség az, hogy valaki tudatosan, szándékosan az ártatlan járókelők képébe tolja az öngyilkosságát?

Mit élhetett át az a kisgyerek, az a terhes nő, vagy akár egy átlagos férfi is, aki ne adj isten éppen végig KELLETT, hogy nézze, ahogy egy idióta meztelenül kiveti magát az akárhányadikról, majd szétloccsan a feje az aszfalton?

Abba lehet hagyni a "jajjmernemsegítettnekisenki" picsogást!

Anne1526 2013.11.24. 12:15:21

A cikk írója vett rész elsősegély oktatáson?! Hogy kellett volna segíteni?!Ilyenkor nem szabad megmozdítani, mert lebéníthatod, vagy meg is ölheted, hívni kell a mentőt, letakarni, és biztosítani, hogy ne üssék el és ez meg is történt! De szeretem az ilyen demagóg cikkeket.

H.Károly 2013.11.24. 13:18:17

Ebben az esetben nyilván nem lehetett ott sokat tenni, de rögtön értesíteni a mentőket és nem pedig fotózgatni a dolgot azt meglehetett volna tenni nem?(ez történt ugyan is a 444-en olvashatókban). Egyébként a poszt úgy általánosságban a jelenségre kívánt reagálni.

funfun 2013.11.24. 13:22:09

Nem ítélkezni kell, hanem segíteni. Ki tudja, az öngyilkosok mennyire gondolkoznak tisztán és reálisan, mikor megölik magukat.
És minden politikai felhangtól mentesen írom: embertelenné vált a társadalom, önzővé. Az egyházak felelőssége is, mert nem találják az EMBERT, csak az eszmék és a pénz bűvöletében prédikálnak. Láttunk már olyan téli életképet, hogy este a templom zárt ajtaja előtt aludt a hajléktalan. Miért nem lehet beengedni, akár a plébániára? Fürdő, vacsora esetleg... Persze a papok is emberek, mi is azok vagyunk, nagyon gyarlók és bűnnel telítettek. Jó lenne, ha az értékrendünkben más lenne a fontos, nem a karrier, a pénz, a becsvágy. Én sem vagyok különb, félreértés ne essék. Ki tudja, én mit csináltam volna, ha ezt a szerencsétlent látom az úton. Nyomorult betegek vagyunk minden. Ez a jóléti társadalom, ahol nincs emberség.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.24. 13:28:39

Fosbukon megosztás azonnal, az megy, ilyenek.

Valóraváltógép 2013.11.24. 13:39:00

@funfun: " Láttunk már olyan téli életképet, hogy este a templom zárt ajtaja előtt aludt a hajléktalan. Miért nem lehet beengedni, akár a plébániára? Fürdő, vacsora esetleg... "

Mert a plébános is ember, akinek joga van a biztonságához. Nem akar elvágott torokkal rögtön másnap a mennybe távozni reggel, nem akarja tetvetleníteni magát, nem akar magyarázkodni a hajléktalan által ellopott dolgok miatt, nem akarja a mocskát takarítani... ilyenek miatt.

Mária 2013.11.24. 13:49:43

@funfun:

"És minden politikai felhangtól mentesen írom: embertelenné vált a társadalom, önzővé."

hagy döntse már el az a szerencsétlen járókelő, hogy oda akar-e menni egy meztelenül, kifacsarodott pózban fekvő öngyilkoshoz.

És hagy ne legyen már szemétmocsokállat, ha nem akar odamenni.

Gera 2013.11.24. 13:50:12

A fotózókat mondjuk nem értem, de ettől függetlenül szerintem kicsit árnyaltabb a kép a vázoltnál.

Egyrészt a látvány nyilván sokkoló volt és ilyenkor az emberek nem mindig reagálnak megfelelően, mert a többségük életében nem látott még csak hasonlót sem.

Emellett a felelősségmegoszlás problémája egy a pszichológia által sokszor leírt és vizsgált jelenség. Az a lényege, hogy ha egy ember van ott, akkor az jó eséllyel segít, ha meg sok, akkor jó eséllyel egyik se, mert mindegyik úgy érzi, hogy miért pont ő. Ez nem valami tudatos szemétség vagy közöny, hanem így működik az ember.

Ezt erősíti az, hogy aki magát az eseményt nem látta, tehát azt sem tudja, mikor történt, mind azt gondolja, hogy mások már értesítették a mentőket.

Aki autóval jár arra, annak effektíve egy-két másodperce van a helyzet felismerésétől (ha egyáltalán sikerül) addig, amíg elmegy mellette, ez is a fentieket erősíti.

Egyébként érdekelne, hogy azok, akik ilyeneket nyilafkoztak, hogy elképesztő, ők látták, hogy húsz percig nem segített senki és senki nem hívta a mentőket, azok mi a faszt gondolnak, merthogy ők ugye szintén nem. Ez azért komoly baszki.

röhögő 2013.11.24. 13:52:13

Megjegyezném, hogy a múltkor a Teleki téren ácsorgó rendőrnek szóltam, hogy a közelben egy kocsi fel van törve. Fél órámba telt, mert minden adatom leellenőrizték, stb. Legközelebb ha hullát látok sem szólok.

röhögő 2013.11.24. 13:53:29

@enpera: Neked meg az beszólás, az megy.

funfun 2013.11.24. 13:54:49

@Valóraváltógép: Aha, értem. Akkor a szakmája pap, és nem a hivatása. Ferenc pápa meg mindenféle nyomifejűeket simogat. Ő nem fél, hogy elkap valamit? Vagy Jézus, mikor hozzáért a leprásokhoz? Egy papnak nem az lenne a dolga, hogy Krisztus tanítását a gyakorlatban is megvalósítsa, és példát mutasson a rábízott nyájnak?
Na meg az sem igazi keresztény hozzáállás, hogy nem fogadom be, mert biztosan elvágja a torkomat. Ez inkább előítélet. Ilyen alapon a segítségnyújtás elmulasztására is van felmentés: még felém kapna utolsó erejével, és kárt tenne benne, meg a ruhám is piszkos és véres lenne.
Látod, pont az ilyen gondolkodás az, ami miatt egy nyomorultul beteg társadalom tagjai vagyunk, nyomorult beteg egyénként.

funfun 2013.11.24. 13:58:09

@Mária: De mondjuk odamenés nélkül a telefont segélyhívásra is lehet használni, nem csak fotózásra.
Amiről írsz, azt önzésnek és szeretetlenségnek hívják. Persze, dönthet úgy bárki (te is, én is), ha lát egy balesetet, továbbhajt. Egyéni szabadság. Csak nem emberséges és nem erkölcsös.
Amúgy lehet, és ezt őszintén írom, adott szituációban pont te lennél, aki odamegy segíteni, és én lennék, aki elhúz. Ez a félelmetes, nem ösztönösen jön, hogy jót tegyünk, hanem hat ránk az, amit tapasztalunk.

Valóraváltógép 2013.11.24. 14:03:05

@funfun: Nem, a hivatása pap, és nem önkéntes mártír. Azokat a nyomifejűeket, akikhez Ferenc pápa biztosra veheted, hogy a vékonybelükig előre fertőtlenítik ultrával, meg telitömik nyugtatóval, nehogy pont akkor jöjjön rájuk a dühöngés. Putyin is így simogat tigrist, túl nagy bátorság nem kell hozzá, de a jámbor idiótáknak jól esik nézni.

"Na meg az sem igazi keresztény hozzáállás, hogy nem fogadom be, mert biztosan elvágja a torkomat."

Te keresztény vagy? Ha nem, honnan tudod, milyen az igazi keresztény hozzáállás? Ha igen, hány hajléktalant fogadtál be?

" Ilyen alapon a segítségnyújtás elmulasztására is van felmentés: még felém kapna utolsó erejével, és kárt tenne benne, meg a ruhám is piszkos és véres lenne. "

Vagy ha ugyan segítőkész hülyeállat, de mégiscsak hülyeállat módra hozzákapkodsz, jóval komolyabb sérülést okozol neki, mint amilyenje volt.

Valóraváltógép 2013.11.24. 14:04:35

@funfun: "Látod, pont az ilyen gondolkodás az, ami miatt egy nyomorultul beteg társadalom tagjai vagyunk, nyomorult beteg egyénként."

Akkor javaslom hogy tanulj, művelődj, dolgozz azon, hogy behozd a lemaradásaidat. Ha sokáig és kitartóan csinálod, kivakaródzhatsz a nyomorodból, és akár még hasznossá is válhatsz. Még talán a társadalomnak is.

funfun 2013.11.24. 14:08:22

@Valóraváltógép: Jó, igyekszem rengeteg tanulással, önfejlesztéssel, művelődéssel, tanulással olyan tökéletessé válni, amilyen te vagy. Bár valószínűleg esélyem sincs, annyival felsőbbrendű vagy nálam. Csak irigyelni tudlak ezért a tökéletességért.

01234567 2013.11.24. 14:13:13

Empátia nélküli a magyar társadalom nagy része, ezzel nap mint nap szembesül az aki viszont még nem az. Ez tény ezen nem kéne vitatkozni. A segítségnyújtás egyébként állampolgári kötelesség, és jó érzésű embernél morális. Aki meg neki áll filmezni, fotózni egy bármilyen formában szerencsétlenül járt embert, az abnormális, beteg, nézzen magába, kezeltesse magát. Bámulni sem kell megállni, ha már ugye nem segít, takarodjon, helyet ott ne foglaljon, ne gátolja, akadályozza azokat akik esetleg segítenek, egyszerű ez.

Valóraváltógép 2013.11.24. 14:18:26

@funfun: Olyan szerintem se akarj lenni. :) Reális célok, gyermekem, ez a fejlődés kulcsa.

Mária 2013.11.24. 14:27:41

@funfun:

"Amiről írsz, azt önzésnek és szeretetlenségnek hívják."

Nem. Az önzés az, ha valaki meztelenül kiugrik az ablakból a békés emberek közé, mert éppen ott, a nyílt utcán, látványosan akarja megölni magát.

Mit tehetnek azok a járókelők az öngyilkos nyomoráról? Mi közük van hozzá? Milyen jogon vonja be őket az öngyilkos ERŐSZAKKAL abba a helyzetbe?

Azt meg, hogy ebből vannak, akik azt a következtetést vonják le, hogy a járókelők a közönyösek, az embertelenek, mert nem mennek oda egy teátrális körülmények között, látványosan önmagát kinyíró öngyilkoshoz, az meg képmutatás.

Én összeszedtem már pár embert az utcáról, aki elesett, rosszul lett, satöbbi, volt, amikor a rendőrt is kihívtam, de ezek RÁSZORULÓ emberek voltak, akik nem tehettek arról, hogy az jutott nekik arra a napra.

A teátrális öngyilkos szerintem nem ez a kategória, és én nem ítélem el azokat, akik tegnap nem mentek oda, vagy a tegnapi esethez hasonló helyzetben nem akarnának odamenni.

Valóraváltógép 2013.11.24. 14:30:02

@Mária: Arról mondjuk nem is beszélve, hogy mi van, ha valakinek a fejére ugrik. Most a hülyén kéne segíteni, vagy az ártatlan járókelőn, akit esetleg egész életére megnyomorított...

01234567 2013.11.24. 14:39:59

@Valóraváltógép: Ezt a konzekvenciát miből vontad le?

Valóraváltógép 2013.11.24. 14:47:47

@01234567: Náluk jellemző a sápítozás a világ dolgain. Attól van, hogy keveset látnak belőle.
Szegeden meg pécsett egy hajléktalan katasztrófa, és mindent meg kell tenni érte, mert az egy EMBER. Bp-n csak egy kerülgetni való nyűg.

Ti emberségesebbnek tarthatjátok magatokat, mi meg mosolygunk rajtatok... és pontosan tudjuk, hogy ez a nagy emberség csak addig tart, amíg nem szembesültök naponta azzal, amit szegény tragédiák okoznak.
Ha ez változik, ti fogtok a leghangosabban szitkozódni miattuk. :)

bocsitibi 2013.11.24. 16:27:31

Bocsánat, nem a sajnálatos esethez szeretnék kommentelni, csak meg szeretném kérdezni, hogy szerintetek jellemző-e , hogy az operátor a 112 vagy akár a 104 végén hatékonyan működik közre abban, hogy ne legyen segitségnyújtás.
Az elmúlt években kétszer is előfordult (érdekes módon a BAH csomópont környékén minkét alkalommal), hogy buszon-autóval forgalomban vettem észre valakit, akinek szüksége lett volna EÜ-sre. Egy idős férfi a zebra előtt feküdve, illetve egy fiatal lány fényes nappal futódresszben a gyalog nem is megközelíthető járdaszigeten szédelegve, botorkálva.
Odamenni nem tudtam, telefon elő, szabályos bemutatkozás után tényállás közlése.
Az első esetben az úriember ruházata után érdeklődtek (idézem: nem úgy néz ki ugye mint aki az operából jött?), nyilván arra utalva, hogy csöves-e, majd miután sikerült elmagyaráznom, hogy a buszon állva elhaladtam már és nem tudok több infót adni, ha jól emlékszem abban maradtunk, hogy "jól van, megnézzük".
Második alkalommal a 112-n ügyelő tag dobott a mentőkhöz, mielőtt visszaszólni tudtam volna ők pedig sajnos eszméletnél és "mozgásban lévő" emberhez nem tudnak esetkocsit küldeni, próbáljam a rendőrséget. Érthető, hogy nem a mentők dolga keresgélni egy embert, aki percek alatt amíg odaérnek, akár el is tűnhet szem elől, de ilyenkor miért nincs protokoll? Néztem utána a híreket szakmai oldalakon is, mert meg volt az esély, hogy a lány az úttestre kilépve, már nem lesz eszméleténél és főleg nem mozog, de szerencsére nem találtam semmilyen balesetre utalást később sem.

Ettől függetlenül nem vesztettem el a hitem, úgyhogy továbbra is inkább telefonálgatok látszólag feleslegesen, mint hogy valaki e hiányában kerüljön bajba.

01234567 2013.11.24. 17:03:14

@Valóraváltógép: Apai nagyszüleim Pesten születtek, az anyai nagyszüleim már Pesten nőttek fel, jelenleg az "esettől kb. 10 percre gyalog lakom, úgyhogy ne magyarázd nekem mi a mindennapi nyomort látni, látok eleget. Csak én ember tudtam maradni. Ja, és remélem nem emberismerettel keresed a kenyered! :D

01234567 2013.11.24. 17:12:46

Még annyi, ezek a katasztrófa turisták először a Duna parton szúrtak szemet, hogy miközben én a homokzsákot pakolom, a büdös taplója odajön a redves phone-val miközben gürcölök filmezni, aztán mint aki jól végezte dolgát bámul még egy kicsit, majd elballag. Egyesével fujtottam volna őket a folyóba. Kíváncsi lennék ha te szenvednél balesetet, valami tahó meg a szenvedő képed filmezné, meg ahogy ott hemperegsz az utcán, ahhoz is ilyen megengedően reagálnál? Tudom, veled ez nem fordulhat elő.

Plumper_ 2013.11.25. 11:59:26

nem azért, mert az emberek többsége ne akarna segíteni!
hanem azért, mert ha segítesz, a végén téged húznak bajba (rendőrség, bíróság agyf@szom meg ami kell) és vonnak felelősségre!!